GTA III: Kérdések és válaszok - II. rész (9/11, Ghost Town, Dodo,...)
GtaPlace,Mr.Bock, 2012.01.08. 12:46
Nem egész egy hónapja, a Grand Theft Auto III: 10 Year Anniversary Edition megjelenésekor publikálta a Rockstar Games kérdések és válaszok cikkének első részét, melyben főleg a játék karaktereit illető kérdésekre feleltek, a ma közzétett második részben pedig a rejtélyes érdekességekre térnek ki.
A hírbe ismét beágyaztak egy slidehsow-t, melyben a tervezett borítókat, logókat és egyéb marketing célra szánt érdekességeket tekinthetjük meg. A leírásokból kiderül, hogy a logó kezdetben a GTA2 emblémájához hasonlított, illetve a GTA3-hoz is készültek hasonló körözési poszterek, mint a Grand Theft Auto IV reklámidőszaka során, igaz ezekről megfeledkeztek, csak a régi iratok között bukkantak rájuk.
-
VBProject: Töröltetek néhány küldetést és egyéb dolgot 9/11 után?
-
gtaencyclopedia (Twitteren): Mennyire lett volna más a GTA III, ha nem történik meg 9/11?
"Körülbelül 1% lenne a különbség. Csak egy küldetést töröltünk, amely terrorizmusra utalt, illetve egyéb apróságokat kozmetikáztunk - járművek részleteit, néhány járőkelő beszólását, rádiópárbeszédek néhány sorát, stb. - a játék nem sokkal később jelent meg. A legnagyobb változás az amerikai verzió csomagolását érintette, ami átdolgozásra került egy új stílusúra, ami a védjegyünk lett - mivel az előző borítót, (amellyel Európában jelent meg), túlságosan durvának éreztük 9/11 után. A többi merész pletyka mulatságos, de lehetetlen lett volna ennyi mindent megoldani, ilyen rövid idő alatt."
-
CrazyNiko187: Van rá esély, hogy kiadjátok a GTA3-mat a 9/11 miatt tett változtatások nélkül?
"Nincs. Ahogy fentebb írtuk, tényleg nem módosítottunk sok dolgon - csak egyetlen küldetésen és máson, mint például felületi részleteket változtattunk, kozmetikáztunk."
-
Magic_Al: A játék csak 41 nappal 9/11 után lett kiadva. Köztudott, hogy az utolsó pillanatban változtattatok a játék egyes tartalmain, a sokkoló, érzelmes helyzet miatt, ami akkor volt. Néhány köztudott, például hogy a járőrkocsik eltérőbbek lettek a NYPD kocsiktól, de néhány nagyobb változtatás még nem lett tisztázva, mint hogy iskolabuszok és gyermekek voltak-e a játékban, amelyek el lettek távolítva, Liberty City-ben voltak-e ikertornyok, melyek helyére építkezés került, és hogy Donald Love meghalt-e amikor egy repülő csapódott be az épületébe, amelyen szintén módosítottatok úgy, hogy egyszerűen csak eltűnt. A nagyobb változtatások lehetetlennek tűnnek 41 nap alatt, tekintve hogy a Rockstar New York szószerint a "háborús övezetben" van, és idő kellett, hogy teszteljétek és fizikailag szállítsátok a játékot. Egyszer és mindenkorra, fel tudnátok sorolni az összes változtatást, ami 9/11 után történt, és elolszlatni a legnevetségesebb elképzeléseket erről?
"Amennyire vissza tudunk emlékezni, a változtatások listáját fentebb felsoroltuk - a többi dolog egyszerűen nonszensz."
-
tytiyuiyitytiy: A helyszín, ahol a játék elején a bankrablás volt, Liberty City, vagy más város része lett volna?
"Igen - Liberty City része lett volna."
-
bcinvestor1: Vettetek ki egy "Jakota Island" nevű szigetet a játékból, amire végül "Ghost Town" néven utaltatok?
"Nem vettünk ki szigetet a játékból. Mindig is három lett volna. Úgy gondoljuk, amit az emberek "Ghost Town-nak" neveznek, csak az a kis terület, amelyet a bankrablásos jelenethez készítettünk a játék elején. Sosem volt neve, el akartuk zárni Liberty City térképétől, ezért megépítettük azt a néhány űrbe vezető utat, gondolván hogy senki sem találja meg. Észrevettük, hogy valaki készített egy módosítást, egy hidat amin most átkocsikázhatsz - elképesztő..."
-
Blazinbash: Képes lett volna a Dodo valaha is a levegőben maradni? Ne értsetek félre, a barátaim és én órákat szórakoztunk azzal, hogy ki tud a legmesszebb haladni, egy levágott szárnyú repülőben az óceánba ütközve.
-
CrazyNiko187: A Dodo mindig is a jelenlegi repülő lett volna, vagy a szárnyai csak 9/11 után lettek megcsonkítva?
-
Christobell46: Honnan jött, hogy a repülő a GTA3-ban nem tud repülni?
"Mert egy vezetős és lövöldözős játékot csináltunk - éppen ezért, mint az alapvető játékelemek kombinációja, nagyon, nagyon radikális döntés volt abban az időben. A Dodo sosem repült volna valami sokat, és biztosan nem 9/11 miatt - csak egy szórakozás volt, amellyel az emberek később őrültségeket műveltek, kihasználva mindenféle hibát, hogy repülésre bírják."
-
BenDeR.: Az alagút Shoreside Vale-en, annyi sok spekuláció született róla. Úgy tűnik a nap 24 órájában le van zárva felújítási munkálatok miatt. Vezetett volna valahová eredetileg, vagy csak túl lusták a munkások azért, hogy befejezzék, ha-ha?!
-
Vortex94: Miért lett az állam északi részéhez vezető út lezárva Shoreside Vale szigetén?
-
CrazyNiko187: Az alagút Shoreside Vale-en csak dísznek van?
"Soha nem terveztünk semmit az alagút másik végére, csak játszadoztunk a lehetőségekkel, hogy úgy alkossuk meg a világot, mitha folytatódna a fizikai határok mentén. Ez valamiféle előretörés volt mindig is, hogy a világot olyanná tegyük számotokra, hogy úgy érezzétek egy valami nagyobb része. Ez az alagút az egyik gyerekcipőben járó megoldás volt erre."
-
WolfRogers: Elrejtve a Grand Theft Auto III PC verziójában, menük és listázások vannak egy multplayerre, ami feltételezések szerint tervezve volt a Grand Theft Auto III-ba, ez mikor lett eltávolítva?
"Ugyan eljátszottunk a multiplayer gondolatával, de sosem jutottunk messzire. Abban az időben úgy döntöttük, hogy inkább Vice City-t csináljuk meg, minthogy egy nagyobb csapatott szenteljünk a multiplayerre, mert sosem gondoltuk, hogy igazán elég jó lenne. Mikor végül készítettünk egy multiplayer játékot, szerettük volna, ha szórakozásban és élményben riválisa lenne az egyjátékos módnak, és ez sokáig lehetetlen volt."
-
tytiyuiyitytiy: Ki írta a járókelő párbeszédek "My mother is my sister." sorát?
-
jesse45: Hogy működik a "My mother is my sister."?
"Ha-ha - hogy őszinték legyünk, nem vagyunk benne biztosak - mindannyian, együtt dolgozunk ezeken a dolgokon - és sokan lehetségesek közülünk, csakhogy szaporítsuk a parasztos szórakozást."
-
Honnan jött ez a "fecskendezés" hang, amit egy gyalagoson áthajtva hallhatunk? Ez mindig is megnevettetett.
"A járókelők fecskendezős hangja a cuppogó hangok kombinációjából jött létre, amelyet a Rockstar North audió tervezője, Allan Walker, élőben vett fel (A Rockstar North vezető zenei producere, Craig Conner úgy idézi fel, hogy egy gyümölcs szétzúzása egy nyers csirkén a vokális fülkében...), és ezután valamivel réteget adtak az SFX könyvtárunkba."
Balra: Egy korábbi kép megmutatja a buszt, ami később törölve lett, illetve Claude rajzfilmszerűbb stílusát. Jobbra: Egy kép a végleges PlayStation 2 verzió kiadásakor, 2001-ben.
-
Bruciesautos: Miért volt rajzfilmszerű a grafika a korai képeken?
"Mielőtt komolyabban elkezdtünk volna foglalkozni a játék készítésével, kipróbáltunk néhány kinézetet. Néhány ebből ki lett adva a fejlesztés közben. Eljátszottunk kicsit a rajzfilmszerű stílussal, de túlságosan lehúzta a játékot."
-
cannoman5: Igaz, hogy az Ammu-Nation eladó külseje és hangja Dan Houser-é?
"Nem, nem igaz. Igaz, hasonlít rá (de nem a hangja)."
-
Luc de Mooij (Facebookon): Milyen a cannoli a Marco´s Bistro-ban?
"Szörnyű! Állott mint a fene."
-
Jamie Press (Facebookon): Hogyan néznek ki a GTA játékok forgatókönyvei? Durván mennyi ideig tart megírni őket, és hogyan vannak kialakítva? Gondoltatok már rá, hogy kiadjátok egy GTA forgatókönyvét? Köszi. :) Nem bírok várni a GTA V-re!
"Hosszúak. Nagyon hosszúak. És úgy tűnik, minden egyes következő Grand Theft Auto epizódnál, nagyobb. Nézd meg az alábbi képet a GTA3 forgatókönyvéről, a GTA IV-é mellett, hogy érezd mire gondolunk."
Balra: A Grand Theft Auto III eredeti története és küldetéseinek forgatókönyve. Jobbra: Hét évvel később - egy pillantás a terjedelmes Grand Theft Auto IV forgaatókönyvre.
Kapcsolódó linkek: GTA III: Kérdések és válaszok - I. rész (Claude és mások)
Ez a cikk a GTAPlace.hu weboldalról származik!
|