Míg más ígéretes fejlesztőcsapatokat sorra zárják be a kiadók, másokat elkerül a belsős stúdiók zűrzavaros élete. Ilyen a Rockstar és az Avalance is, akik újabb kirendeltségeket nyitottak meg nemrégiben. Míg előbbi a mobil platformot helyezi előtérbe, az utóbbi a nagy-költségvetésű címekre rendezkedett be.
A Rockstar korábbi designere, Anthony Gowland keze alatt nyílt meg a cég következő, független stúdiója, mely a Mainly About Games névre hallgat. Az Edinburghban található csapat elsősorban a web-alapú és a mobilos játékokra koncentrál majd. Az első projektük egy puzzle-platform cím lesz, a Tealy & Orangey.
Ahogy Gowland kiemelte a kis csapat jól megfér majd a Rockstar AAA-s címekre berendezkedett portófliója mellett, ők is felismerték a webböngészős és a mobiljátékokban rejlő lehetőségeket. A fickó érti a dolgát, hiszen már hat éve van az anyacsapatnál, ő volt a vezető tervezője a GTA: Chinatown Warsnak és a Red Dead Redemptionnek.
Hasonlóan polgárpukkasztó és innovatív címeket várunk tőlünk, még akkor is, ha kis költségvetéssel dolgoznak.
Idén ősszel nyitja meg a kapuit az Avalanche Studios New Yorki divíziója, élén a volt Ataris és az Activisiont is megjárt David Grijnsszel, akik már a nagyköltségvetésű, online-alapú, eredeti címeket készítenek konzolokra, handheldekre és PC-re.
Az első projektuk leghamarabb 2014-ben láthat napvilágot és az első két évben legalább 50 embert foglalkoztatnak majd. Míg a legtöbb fejlesztő és kiadó a főbb nagyvárosokban is üzemeltet csapatokat, így az Avalanche számára is New York számos tehetséget biztosít a nagyszabású terveik számára - mondta Christofer Sundberg, az Avalanche alapítója.
|