Szakítani fog a Rockstar a Team Bondival?
Mr.Bock,Gamekapocs.hu, 2011.08.07. 16:00
A hírek szerint meglehetősen elmérgesedett a helyzet a Rockstar és az L.A. Noire fejlesztője, a Team Bondi között. Mindezért elsősorban az ausztrálok menedzsmentje tehető felelőssé, s mostanra odáig durvult a helyzet, hogy a Rockstar nem is akarja kiadni a korábban annyira imádott stúdió új címét.
A Gameindustry.biznek a Team Bondi két korábbi munkatársa nyilatkozott a helyzetről, de csak név nélkül természetesen. A srácok állítása szerint a Rockstar és a fejlesztőcég kapcsolata mélypontra került: a kiadó és a stúdió közötti feszültség már az L.A. Noire fejlesztése közben előjött, most már viszont előbbi szabályosan "megveti" az ausztrál csapatot, és meglehetősen valószínűtlennek tűnik, hogy a következő játékuk kiadását elvállalja.
Az, hogy valami nem volt rendben a háttérben, már a múlt hónap óta sejthető, ekkor láttak napvilágot olyan híresztelések, miszerint az L.A. Noire fejlesztőit brutális körülmények mellett dolgoztatták, a játékot író és a fejlesztést vezető Brendan McNamara vezetési stílusa pedig hagyott némi kívánnivalót maga után.
"A Team Bondi most egy másik kiadó után kutat a következő játékához, de a Rockstarral való kapcsolat rendkívül megromlott - Brendan a személyes viziójának sikereként aposztrofálja az L.A. Noire-t, de szerintem a Rockstar az, aki megmentette a projektet" - nyilatkozta a névtelen munkatárs, aki szerint a kiadó óriási pénzt ölt a projektbe minden nehézség ellenére, és a marketingeseik is remek munkát végeztek. Ha ez nincs így, a Team Bondi évekkel ezelőtt lehúzhatta volna a rolót.
A brutális munkakörülmények miatt az International Game Developers Association is vizsgálódik, a korábbi fejlesztők szerint ugyanis olykor heti 110 órákat dolgoztak mindenféle kompenzáció nélkül, McNamara pedig rendkívül lekezelő volt a munkatársaival. Említésre érdemes az is, hogy az L.A. Noire stáblistájából 130 fejlesztőt egyszerűen kihagytak.
A Rockstar szerencsére folyamatosan közreműködött a fejlesztésnél, a producereik egyre több tanácsot adtak, és befolyásolni is tudták a helyzetet, így a Team Bondi menedzsmentjének nem egy őrült döntését felülbírálták. Programozókat, animátorokat, művészeket és minőségellenőröket vezényeltek a csapathoz, hogy a projekt ne bukjon be. Ebből fakadt a konfliktus is: a Rockstar nem akart feleslegesen az egyébként független Team Bondi vezetésével foglalkozni, míg a Bondi fejeseit zavarta, hogy a kiadó mindenbe beleszólt.
Korábban a Rockstar imádta a csapatot, állítólag még azon is gondolkodtak, hogy belőlük lesz a Rockstar Sydney, azonban minél többet dolgoztak együtt, annál jobban biztosak voltak benne, hogy ez óriási hülyeség lenne.
Ezt is a Gk-ról másoltam!
|